سبد خرید

بهترین درمان خشکی شدید چشم (بیماران سندرم استیون جانسون)

دسته‌بندی

آخرین مقالات

برچسب‌ها

ارتباط با ما

بهترین درمان خشکی شدید چشم (بیماران سندرم استیون جانسون)
۱۰ مرداد ۱۴۰۲
سردبیر
454

بهترین درمان برای خشکی چشم شدید، خصوصا برای بیماران سندرم استیون جانسون

خشکی چشم یکی از بیماریهای رایج چشم است که در این بیماری یا کیفیت اشک خوب نیست و یا اشک به مقدار کافی ترشح نمی‌شود. اگر این بیماری کنترل نشود باعث ایجاد التهاب در چشم و آسیب به بافت‌های چشم از جمله ملتحمه و قرنیه می‌شود که می‌تواند بالقوه خطرناک باشد. آسیب‌های التهابی ناشی از خشکی چشم می‌تواند باعث سوراخ شدن قرنیه، عفونت‌های شدید و نابینایی شود و بهترین راه پیشگیری از این آسیب‌ها فقط کنترل بیماری می‌باشد.

خشکی چشم علائم مختلفی ایجاد می‌کند که شامل سوزش چشم، احساس جسم خارجی در چشم، احساس سوزن سوزن شدن چشم، خارش چشم، اشک ریزش چشم، تاری دید، نورترسی و پخش نور، حساسیت به نور، چسبندگی پلک‌ها و درد می‌باشد. این بیماری در مواقع شدید می‌تواند باعث ایجاد سردرد نیز بشود. علائم خشکی چشم به شدت این بیماری بستگی دارد و هر چه بیماری شدیدتر باشد علائم آن نیز بیشتر خواهد بود.

درمان‌های مختلفی برای خشکی چشم مطرح می‌باشد. استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی، قطره‌های ضدالتهاب، قطره‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی، پمادهای آنتی بیوتیک، بستن سوراخ‌های خروجی اشک، تارسورافی (دوختن) پلک‌ها و برخی جراحی‌ها از درمان‌های خشکی چشم محسوب می‌شوند. نوع درمان بر اساس شدت خشکی متفاوت است و هر چقدر شدت بیشتر باشد معمولا درمان‌های بیشتری انتخاب و تجویز می‌شود. باید توجه داشته باشیم که درمان‌های خشکی چشم دائمی هستند و بیمار همیشه باید درمان‌های لازم را استفاده کند.

خشکی چشم شدید از پیچیده‌ترین مشکلات چشمی است که کنترل آن بسیار سخت می‌باشد.‌ خشکی شدید می‌تواند به دلیل برخی از بیماری‌ها مانند سندرم شوگرن یا سندرم استیون جانسون ایجاد شود یا اینکه به خودی خود وجود داشته باشد. حالت شدید خشکی بسیار خطرناک است و اگر با استفاده قطره‌های درمانی کنترل نشود می‌تواند منجر به کدورت قرنیه و نابینایی شود. یکی از بهترین روش‌های درمانی جدید برای کنترل عالی خشکی چشم خصوصا خشکی چشم شدید، استفاده از لنز اسکلرال است. لنزهای اسکلرال لنزهای مخصوصی هستند که قبل از گذاشتن در چشم داخل آنها را با سرم یا اشک مصنوعی پر می کنیم و سپس در داخل چشم قرار می‌دهیم. سرم یا اشک داخل لنز در تمام مدت روز در داخل چشم باقی می‌ماند و مراقبت عالی در برابر خشکی ایجاد می‌کند و عوارض خشکی را متوقف می‌کند.

لنزهای اسکلرال از پیشرفته‌ترین درمان‌های خشکی چشم شناخته شده‌اند. اگر هیچکدام از داروهای خشکی چشم جواب نداد این لنزها به طور معجزه‌آسا خشکی چشم را درمان و کنترل می‌کنند. یکی از مزیت‌های این لنزها این است که علاوه بر درمان خشکی، هرگونه ضعیفی چشم هم داشته باشید به طور کامل اصلاح می‌کنند و نیازی به عینک هم نخواهید داشت.

تمامی خدمات ارائه و تجویز لنزهای اسکلرال برای خشکی چشم و همچنین بیماران استیون جانسون ‌و شوگرن در کلینیک دکتر اسهرلوس انجام می‌گیرد. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک اسهرلوس از مشاوره‌های لازم و خدمات مربوطه بهره‌مند شوید.

واژگان کلیدی این مقاله:
خشکی چشم، خشکی چشم شدید، dry eye, سندرم استیون جانسون، سندرم شوگرن، لنز اسکلرال، لنز مینی اسکلرال، لنز درمان خشکی، درمان خشکی چشم، اشک مصنوعی

مقالات مرتبط

لنز اسکلرال و درمان سندرم شوگرن و سندرم استیون جانسون ۱۹ مهر ۱۴۰۲

لنز اسکلرال و درمان سندرم شوگرن و سندرم استیون جانسون

لنزهای اسکلرال: بهترین درمان برای «سندرم شوگرن» و «سندرم استیون جانسون»

مقالات ادامه مطلب
برای خشکی چشم قطره بهتر است یا لنز اسکلرال؟ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

برای خشکی چشم قطره بهتر است یا لنز اسکلرال؟

قطره چشمی یا لنز اسکلرال، کدام یک برای خشکی چشم بهتر است؟

مقالات ادامه مطلب
بهترین جراحی برای قوز قرنیه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

بهترین جراحی برای قوز قرنیه

بررسی انواع جراحی‌های مرتبط با قوز قرنیه

مقالات ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو - دکتر اسهرلوس

وب‌سایت رسمی کلینیک تخصصی دکتر اسهرلوس

ارتباط با ما

تمامی حقوق این مجموعه متعلق به دکتر امیر اسهرلوس است.

طراحی وب‌سایت: هورماه