سبد خرید

لنزهای شارژی شبانه برای کودکان

دسته‌بندی

آخرین مقالات

برچسب‌ها

ارتباط با ما

لنزهای شارژی شبانه برای کودکان
۲۱ خرداد ۱۴۰۲
سردبیر
427

لنزهای شارژی شبانه برای کودکان

یکی از دغدغه‌های مهم در کودکان و نوجوانان مشکلات مربوط به استفاده از عینک و لنز در طول روز می‌باشد. خیلی از کودکان و نوجوانانی که دچار ضعیفی چشم هستند تمایل یا حتی آرزو دارند که بد‌ون عینک یا لنز بتوانند بینایی خوبی داشته باشند و بدون محدودیت دید فعالیت‌های مختلف روزمره و امور تفریحی و ورزشی خود را انجام دهند. از آنجایی که در سنین زیر ۲۰ سال به دلیل متغییر بودن نمره ضعیفی چشم امکان انجام هیچکدام از جراحی‌های انکساری مانند لیزیک و لازک برای اصلاح ضعیفی چشم وجود ندارد این خواسته برای کودکان و نوجوان بی‌پاسخ می‌ماند‌.

یکسری لنزهای پیشرفته معروف به لنزهای شارژی شبانه وجود دارد که فقط شب موقع خواب داخل چشم گذاشته می‌شود. این لنزها که به زبان تخصصی به آنها لنزهای ارتوکراتولوژی شبانه نیز گفته می‌شود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کودکان و نوجوانانی هستند که تمایلی به استفاده از عینک یا لنز ندارند. صبح بعد از بیدار شدن، این نوع لنزها از چشم خارج می‌شوند و در تمام طول روز بینایی عالی بدون لنز و عینک وجود خواهد داشت.

یکی از مهمترین مزیت‌های این لنزها این است که از افزایش ضعیفی چشم نیز جلوگیری می‌کنند و پیشرفت ضعیفی را متوقف می‌کنند. این لنزهای ارتوکراتولوژی یکی از جدیدترین و موثرترین روش‌های جلوگیری از افرایش نزدیک‌بینی در دنیا شناخته شده است و استفاده از آنها تأثیر بسیار قوی در کنترل پیشرفت آن دارد. از آنجایی که پیشرفت نزدیک بینی و افزایش آن به نمرات بالای ۸ نمره می‌تواند باعث شروع فرایند نابینایی تدریجی شود، استفاده از این لنزها در کودکان و نوجوانان به شدت مورد توصیه در مقالات و تجربیات علمی قرار گرفته است.

این لنزها برای اصلاح ضعیفی چشم از نوع نزدیک بینی (تا ۷ نمره) و آستیگماتیسیم (تا ۲ نمره) مورد استفاده قرار می‌گیرند. مقادیر بالاتر از این میزان ممکن است به طور کامل اصلاح نشود. توجه شود این روش برای اصلاح دوربینی عملا کاربرد زیادی ندارد و در بیماران قوزقرنیه نیز امکان تجویز ندارد. برای تجویز این لنزها باید معاینات جامع و تخصصی از چشم انجام شود و در صورت مناسب بودن، ویژگی‌های لنز تعیین و برای فرد تجویز می‌شود. تمامی خدمات مربوط به تجویز و سفارش و تحویل این لنزهای فوق پیشرفته در کلینیک دکتر اسهرلوس انجام می‌گیرد.

واژگان کلیدی این مقاله:
لنز شبانه، لنز شارژی، لنز ارتوکراتولوژی، ارتوکی، لنز ارتوکی، نزدیک بینی، پیشگیری از نزدیک بینی، درمان نزدیک بینی، حذف عینک، درمان آستیگماتیزم، لیزیک، لازک، فمتولیزیک، جراحی ضعیفی چشم

مقالات مرتبط

۶ ویتامین ضروری برای چشم ۶ مرداد ۱۴۰۲

۶ ویتامین ضروری برای چشم

چه ویتامین‌هایی برای چشم لازم و ضروری است؟

مقالات ادامه مطلب
آیا می‌توانیم با لنز بخوابیم؟ ۲ مهر ۱۴۰۲

آیا می‌توانیم با لنز بخوابیم؟

آیا می‌شود با لنز خوابید؟ با کدام لنزها امکان خوابیدن هست؟

مقالات ادامه مطلب
بهترین جراحی برای قوز قرنیه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

بهترین جراحی برای قوز قرنیه

بررسی انواع جراحی‌های مرتبط با قوز قرنیه

مقالات ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو - دکتر اسهرلوس

وب‌سایت رسمی کلینیک تخصصی دکتر اسهرلوس

ارتباط با ما

تمامی حقوق این مجموعه متعلق به دکتر امیر اسهرلوس است.

طراحی وب‌سایت: هورماه