سبد خرید

لنز مینی اسکلرال بهتر است یا فول اسکلرال؟

دسته‌بندی

آخرین مقالات

برچسب‌ها

ارتباط با ما

لنز مینی اسکلرال بهتر است یا فول اسکلرال؟
۲۶ مرداد ۱۴۰۲
سردبیر
501

کدام نوع از لنزهای اسکلرال برای ما مناسب‌ترند؟
دکتر امیر اسهرلوس

لنزهای اسکلرال بر اساس اندازه قطرشان به سه نوع کورنئو اسکلرال (قطر از ۱۲ تا ۱۵ میلی‌متر)، مینی اسکلرال (قطر از ۱۵ تا ۱۸ میلی‌متر) و فول اسکلرال (قطر بیشتر از ۱۸ میلی‌متر) تقسیم‌بندی می‌شوند. (مقاله انواع لنز اسکلرال را ببینید.) بنابراین لنزهای فول اسکلرال بزرگترین سایز را در میان لنزهای اسکلرال دارند. بزرگ بودن قطر این لنزها یکسری معایب و یکسری مزیت برای آنها  ایجاد می‌کند. مهمترین مزیت بزرگ بودنشان این است که سطح بیشتری از چشم را می‌پوشانند و همین باعث می‌شود در بیمارانی که بیماری‌های چشمی خاص دارند که کل سطح چشم را درگیر کرده است مناسب باشند. اما مهمترین ایراد بزرگ بودنشان این است که گذاشتن و برداشتن و تجویزشان را دچار چالش می‌کند. در واقع برای استفاده معمول اصلاً مناسب نیستند.

برای اغلب بیماران لنزهای مینی اسکلرال بهترین انتخاب هستند و یک گزینه عالی از نظر راحتی و دید خوب به شمار می‌روند. لنزهای فول اسکلرال استفاده معمول و رایج ندارند و خیلی تولید نمی‌شوند چرا که کاربردشان بسیار محدود است. خیلی از بیماران تصور می‌کنند که چون لنز فول اسکلرال بزرگتر است پس نسبت به لنز مینی اسکلرال بهتر خواهد بود در حالی که چنین چیزی مطلقاً درست نیست. پس به طور کلی بهترین نوع لنز اسکلرال، لنزهای مینی اسکلرال هستند و لنزهای فول اسکلرال کاربرد آنچنانی ندارند. اکثر شرکت‌های تولیدکننده لنزهای اسکلرال، این لنزها را فقط در سایرهای زیر ۱۸ میلی‌متر تولید می‌کنند.

واژگان کلیدی:
لنز اسکلرال، اسکلرال، اسکرال، لنز تماسی، مینی اسکلرال، کورنئو اسکلرال، فول اسکلرال، اسکلرال بزرگ، لارج اسکلرال، سمی اسکلرال، قوزقرنیه، کراتوکونوس، پیوند قرنیه، خشکی چشم

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو - دکتر اسهرلوس

وب‌سایت رسمی کلینیک تخصصی دکتر اسهرلوس

ارتباط با ما

تمامی حقوق این مجموعه متعلق به دکتر امیر اسهرلوس است.

طراحی وب‌سایت: هورماه