سبد خرید

لنزهای تماسی نرم از نوع ARC

دسته‌بندی

آخرین مقالات

برچسب‌ها

ارتباط با ما

لنزهای تماسی نرم از نوع ARC
۲۳ آذر ۱۴۰۱
سردبیر
645

لنزهای تماسی نرم از نوع ARC (Atypical Refractive Correction)

لنزهای تماسی نرم به طور رایج در جامعه استفاده می‌شوند. این لنزها به دلیل اینکه جنس آنها انعطاف‌پذیر است به لنزهای نرم یا سافت معروفند. لنزهای نرم تنها نوع لنزهای تماسی هستند که در هر دو حالت طبی و رنگی تولید می‌شوند. لنزهای نرم هم برای عیوب انکساری کروی شامل نزدیک‌بینی و دوربینی و هم برای آستیگماتیزم قابلیت استفاده دارند. اما این لنزها برای خیلی از مقادیر ضعیفی چشم از جمله مقادیر آستیگماتیزم بالای ۳ نمره معمولا محدودیت دارند و در خیلی از افراد ممکن است لنز مناسب نمره چشمشان در دسترس نباشد.

نوع خاصی از لنزهای نرم که ضخامت بیشتری هم دارند لنزهای ARC نامیده می‌شوند که مخفف Atypical Refractive Correction (اصلاح نمره‌های خاص) می‌باشد که کاربردهای خاصی دارند‌. این لنزها برخلاف لنزهای نرم معمولی پیش ساخته نیستند بلکه به‌طور تخصصی برای هر فرد براساس مشکل چشمی خاص او طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین لنزهای دقیق‌تری برای اصلاح ضعیفی چشم هستند. این لنزها محدودیت خیلی کمتری در اصلاح نمره چشم دارند. مقادیر زیاد دوربینی، نزدیک‌بینی و آستیگمات را می‌توانند اصلاح کنند. حتی برای آستیگماتیزم‌های نامنظم مانند قوز قرنیه هم می‌توانند کارایی داشته باشند.

این نوع لنزها می‌تواند در بیمارانی مانند قوز قرنیه یک انتخاب در کنار لنزهای هارد و اسکلرال باشد و کسانی که تحمل لنز هارد ندارند و از طرفی هزینه لنز اسکلرال را هم ندارند از این لنزها می‌توانند استفاده کنند. هزینه این لنزها نسبت به لنزهای اسکلرال معمولا پایین‌تر است البته باید در نظر گرفت طول عمر خیلی کمتری هم نسبت به این لنزها دارند‌.

برای تجویز این لنزها برای هر بیمار ابتدا قالب‌های فیت لنز روی چشم او گذاشته می‌شود و قالب مناسب چشم فرد پیدا می‌شود سپس لنز مناسب چشم فرد برایش سفارش داده می‌شود.

یکی از کاربردهای رایج این لنزها در نوزادان و کودکان هست. در کودکان از این لنزها می‌توان به عنوان جایگزین لنزهای هارد استفاده کرد. حتی اگر مقادیر زیاد دوربینی و آستیگماتیزم هم وجود داشته باشد می‌توانیم از این لنز استفاده کنیم.

در افرادی که مشکلات قرنیه دارند و به اصطلاح دچار آستیگمات نامنظم هستند، مانند کسانی که پیوند قرنیه کردند پارگی قرنیه یا سابقه جراحت قرنیه داشته‌اند نیز می‌توان از این لنزها استفاده کرد. البته معمولا در این افراد انتخاب اول ما لنزهای اسکلرال می‌باشد اگر بیمار امکان تهیه لنز اسکلرال نداشته باشد یا شرایط استفاده از آن را نداشته باشد برای مثال در کسانی که چشم‌های ریز و گود افتاده دارند از این لنزها به عنوان جایگزین می‌شود استفاده کرد.

این لنزها در کلینیک ما ارائه می‌شوند. تمامی معاینات تخصصی و فیت این لنزها در کلینیک ما انجام می‌گیرد و لنز مناسب چشم شما سفارش داده شده و به شما تحویل می‌شود.

کلمات کلیدی: لنز، لنز تماسی، لنز آستیگمات، لنز توریک، قوز قرنیه، کراتوکونوس، آستیگمات نامنظم، لنز اسکلرال، لنز نرم، لنز ARC ، لنز رنگی توریک، آستیگمات بالا

مقالات مرتبط

لنزهای شارژی شبانه برای کودکان ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

لنزهای شارژی شبانه برای کودکان

لنزهای شارژی شبانه (اورتوکی) برای کودکان

مقالات ادامه مطلب
چه عواملی خطر ابتلا به قوزقرنیه را افزایش می‌دهند؟ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

چه عواملی خطر ابتلا به قوزقرنیه را افزایش می‌دهند؟

بررسی عوامل ژنتیکی، سابقه حساسیت‌های چشمی و مالش مکرر چشم در بروز بیماری قوز قرنیه

مقالات ادامه مطلب
حذف عینک در پیرچشمی ۲۷ بهمن ۱۴۰۱

حذف عینک در پیرچشمی

بررسی انواع روش‌های حذف عینک در پیرچشمی:

مقالات ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو - دکتر اسهرلوس

وب‌سایت رسمی کلینیک تخصصی دکتر اسهرلوس

ارتباط با ما

تمامی حقوق این مجموعه متعلق به دکتر امیر اسهرلوس است.

طراحی وب‌سایت: هورماه