سبد خرید

اصلاح عوارض جراحی آر کی (RK)

دسته‌بندی

آخرین مقالات

برچسب‌ها

ارتباط با ما

اصلاح عوارض جراحی آر کی (RK)
۳ خرداد ۱۴۰۲
سردبیر
529

بررسی عوارض جراحی آر کی (ریفرکتیو کراتکتومی)

جراحی ریفرکتیو کراتکتومی یا RK یکی از جراحی‌های رفع ضعیفی چشم است که در سال‌های گذشته به تعداد زیاد انجام شده و عوارض بسیار شدیدی را از خود به‌جا گذاشته است. در این جراحی چندین برش شعاعی در قسمت محیطی قرنیه ایجاد می‌شود که این کار باعث کمتر شدن انحنای قسمت مرکزی قرنیه می‌شود و نزدیک‌بینی را اصلاح می‌کند‌. این روش جراحی برای اصلاح نزدیک‌بینی و مقادیر کمی از آستیگماتیسم استفاده می‌شود.

جراحی RK متاسفانه عوارض بسیار زیادی را در چشم ایجاد می‌کند و تعداد بیمارانی که این جراحی را انجام داده‌اند و دچار مشکلات جدی بینایی نشده‌اند انگشت‌شمار هستند! در خیلی از بیمارانی که این جراحی را انجام داده‌اند دید به صورت تدریجی افت می‌کند و در نهایت کاهش شدید در دید ایجاد می‌شود که معمولاً با عینک اصلاح نمی‌شود.‌ نامنظمی شدید قرنیه، افت بینایی و پخش نور شدید خصوصاً در شب در این بیماران بسیار مشکل‌ساز است که با هیچ نوع جراحی هم قابل درمان نیست. برش‌هایی که در قرنیه داده می‌شود متأسفانه تا آخر عمر تغییرات تدریجی در قرنیه ایجاد کرده و قرنیه را از شکل طبیعی خود خارج می‌کنند. از آنجایی که قرنیه مهمترین بافت برای بینایی در چشم است تغییرات آن تاثیر جدی در دید بیمار ایجاد می‌کند به طوری‌که خیلی از این بیماران افت دید در حد کم بینایی یا نابینایی را تجربه می‌کنند. نامنظمی‌هایی که توسط این جراحی در قرنیه ایجاد می‌شود با هیچ روش جراحی دیگر قابل اصلاح و قابل برگشت نیست. بنابراین توصیه می‌شود به هیچ عنوان جراحی‌هایی مانند لیزیک یا رینگ قرنیه یا لنز داخل چشمی در این بیماران انجام نشود چرا که در طولانی مدت وضعیت بیمار را بدتر می‌کند و مشکلات اصلی بیمار نیز حل نمی‌شود.

بهترین راه اصلاح دید در این بیماران تجویز لنزهای اسکلرال است که بینایی را به طور معجزه‌آسا افزایش داده و پخش نور را از بین می‌برد. لنزهای اسکلرال با ایجاد یک سطح اپتیکی صاف و جدید در روی چشم آسیب دیده، بینایی چشم را احیا می‌کنند و تأثیرات نامنظمی قرنیه در بینایی را به حداقل می‌رسانند. این لنزها با کاهش خطاهای بینایی باعث افزایش وضوح دید، افزایش دید شب و کاهش قابل توجه در پخش نور می‌شوند. تجویز لنز اسکلرال در این بیماران در اکثر موارد اگر کدورت مرکزی در قرنیه وجود نداشته باشد دید کامل یا نزدیک به کامل را به بیمار می‌دهد و بیمار دوباره دید خوب و شفاف را تجربه می‌کند.

تمامی اقدامات تجویز و فیت تخصصی لنزهای اسکلرال در کلینیک دکتر اسهرلوس منطبق با جدیدترین روش‌های دنیا انجام می‌پذیرد. برای انجام این خدمات می‌توانید با مراجعه به کلینیک، بعد از انجام معاینات اولیه، اقدامات فیت تخصصی این لنزها را به اتمام رسانده و لنز خود را تهیه کنید. لازم به ذکر است لنزهای اسکلرال از نوع لنزهای تماسی هستند و با جراحی انجام نمی‌شوند و اقدامات معاینه و فیت و تجویز این لنزها در یک روز انجام می‌گیرد.

واژگان کلیدی این مقاله:
جراحی RK, ریفرکتیو کراتکتومی، جراحی ضعیفی چشم، برش قرنیه، لیزیک، لازک، لنز اسکلرال، عوارض جراحی چشم، عوارض جراحی انکساری، لنز اسکلرال دو دید، لنز اسکلرال مولتی فوکال، جراحی PRK، جراحی نزدیک بینی، جراحی آستیگماتیسم

مقالات مرتبط

تنبلی چشم (آمبلیوپی) چیست؟ ۲۹ مهر ۱۴۰۱

تنبلی چشم (آمبلیوپی) چیست؟

بررسی تنبلی چشم از رایج‌ترین اختلالات چشمی

مقالات ادامه مطلب
۷ روش برای توقف پیشرفت ضعیفی چشم ۲۵ دی ۱۴۰۲

۷ روش برای توقف پیشرفت ضعیفی چشم

چگونه از پیشرفت ضعیفی چشم، جلوگیری کنیم؟

مقالات ادامه مطلب
برای پیرچشمی، جراحی بهتر است یا عینک؟ ۱۱ دی ۱۴۰۲

برای پیرچشمی، جراحی بهتر است یا عینک؟

برای پیرچشمی کدام گزینه توصیه می‌شود؟ جراحی یا استفاده از عینک؟

مقالات ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو - دکتر اسهرلوس

وب‌سایت رسمی کلینیک تخصصی دکتر اسهرلوس

ارتباط با ما

تمامی حقوق این مجموعه متعلق به دکتر امیر اسهرلوس است.

طراحی وب‌سایت: هورماه